irta:Bóka Zsófia: 2008.11.08-09.

Szombathelyi túra 2008.11.08-09.

Az idei év utolsó, életem első teljesítménytúrája volt a szombathelyi Szent Márton napi két napos túra. A zord és esős időjárás ellenére is sokan keltünk útra. A túrát a Barangolók Természetbarát Sportegyesület szervezte meg.

A szemerkélő eső miatt a csapat egy 5 km-es túraútvonalat teljesített, amiért kaptunk kitűzőt, oklevelet és kupát, amiket a Sportegyesület elnöke Máyerné Kőszegfalvi Katalin adott át.

A következő megállóhely a Smidt múzeum volt, ahol láttunk régi fegyvereket, ruhákat, bútorokat, hangszereket... Ezután a városban tettünk egy kis túrát, megnéztünk a város főterét, a múzeumot, majd végül betértünk a székesegyházba is, melynek méretei és formái lenyűgözők. Ahhoz, hogy mindezeket a látnivalókat láthassuk és történetét tudjuk, hozzájárult Lugosy Piroska, akinek köszönetet mondunk, hiszen mind a két napon rengeteg okos és hasznos információval látott el minket.

Végül este elfoglaltuk a szállásunkat és megvacsoráztunk. A vacsorát egy Tóvendéglő nevű hangulatos étteremben fogyasztottuk el, ahol egy finom menüvel vártak minket. Majd másnap folytattuk a túrát. Az utunk először az Arborétumhoz vezetett, ahol pár órás sétálás alatt gyönyörű fákat (Mamut-fenyő) és elvétve virágokat láthattunk, melyek festői őszi látványt nyújtottak.Ezután mentünk a Szent Márton Napi Országos Nagyvásárba, ami országos hírű, és hazánk minden részéről érkeznek minőségi portékáikat kínáló árusok (vesszőkosár, ékszer, stb.) A nagyszínpadon zajló programok között volt gyermekelőadás, néptánc, népzene s más, vásári hangulatot idéző előadás, bemutató is, amit mi sajnos az idő rövidsége miatt nem láthattunk. Másnapra már az időjárás is megkegyelmezett rajtunk, az eső nem esett és még a nap is előbújt, így kellemes időben nézelődhettünk a vásárban. A nézelődés, vásárlás után a csapat hazafelé vette útját. A túra nagyon jól sikerült és mindenki fantasztikus élményekkel gazdagodott és tért haza. Ezúton szeretném megköszönni, hogy én is részese lehettem ennek a túrának, hiszen ez egy remek csapat, ahol kicsik és nagyok ugyanolyan lelkesedéssel és örömmel csinálják végig az utat. Egy remek csoport, akikkel legközelebb is szívesen megyek túrázni.