irta: Török Melinda 2009.04.27

Vonatos túra a Cuha-völgyben.

A cseszneki vár meghódítása

Magyarország egyik legszebb tájára invitálta egyesületünket a Fejér Megyei Természetbarát Szövetség, hogy együtt ünnepeljük a Cuha-völgyi vasút ünnepét. Szerencsénkre az időjárás kegyes volt hozzánk és verőfényes napsütésben lehetett részünk. Nagy volt az érdeklődés mind a fiatalok, mind az idősek körében. Ezt jelezte, hogy megtelt a vonat. Utazásunkat a jó hangulat jellemezte. Az ablakon kinézve gyönyörű természeti csodákat láthattunk. A vadregényes, dombos tájak, sziklaszurdokok és a hegyek közt sebesen futó patakocskák látványa mindenkit elvarázsolt. Izgalmas volt Porva- Csesznek és Vinye közti szakaszon, három alagúton és két völgyhídon keresztülhaladni. Ezután Zircen, a vasút ünnepnapja alkalmából megrendezett koszorúzáson vettünk részt. Rövid vonatozás után néhányan Kiss Milán vezetésével elindultunk, hogy felfedezzük a Cseszneki várat és környékét.

Barangolásunk során rengeteg élményben volt részünk. Felfedezhettük a természet érintetlenségét. Láthattunk hatalmas bükkösöket, tölgyeseket és a szurdokok mélyén húzódó hegyi patakokat. Megismerhettük a környék jellegzetes növényeit, élővilágát.

Nagy kihívást jelentett mindenkinek a hatalmas sziklák megmászása. A hosszú út megtétele után eljutottunk a Cseszneki várhoz. A vár az 1241-42-es tatárjárás utáni nagy várépítési korszak építménye. Földrengés és tűzvész tette lakhatatlanná, de romos állapotában is páratlanul szép.

Miután alaposan megismerkedtünk a várral, visszaindultunk Vinyére, ahol a találkozónk volt. Útközben megpihentünk a Kőpince-forrásnál. A hazafelé utazás szintén jó hangulatban, vidáman telt. Mindenki élményekkel gazdagodva térhetett haza.