Abai Természetjáró Egyesület 2009. évi Túraiból készült cikkek illetve elvégzendő feladatainak leirása

irta: Varjú Ágnes; 2009.02.25

A mohácsi busójárás 2009. február 22.

A mohácsi busójárás az egyesület életében már-már tradíció, így idén sem hagyhattuk ki. A hideg időjárás ellenére sokan keltünk útra. Kirándulásunk első megállóhelye a nagydorogi Kalap és Sipka Múzeum volt. A kiállításon több mint 100 kalap látható, mely a világ számos tájáról - mint például Anglia, Skandinávia, Görögország, Japán, Mongólia, Kína - származik.....folytatás

Soponyai kerékpáros túra

Avagy ismét nem kellet messzire menni, hogy egy szép tartalmas napot töltsünk jó barátok társaságában.

A túrázásban az a szép, hogy megnézhetünk általunk még nem ismert tájakat, és így egyre nyitottabbak leszünk a világra. Igen gyakran eltávolodunk messzire az otthontól, és csodálkozunk, hogy máshol milyen jó, vagy milyen szép, de észre se vesszük, hogy a saját "házunk táján" is még akad felfedezni való. Ezért az Abai Természetjáró Egyesület most nem egy távoli helyre utazott, hanem csak a szomszéd faluba kerékpározott el..... folytatás

irta: Valter Roland 2009.03.18

Képkiállitás

A Vakegér nevű vendéglátó egységben került megrendezésre, a természetjárók életéről szóló képkiállítás, amit a nagyközönség megtekinthet a hét bármely napján. - A képkiállítás második részét pedig Bodakajtor-Felsőszentiványi Preszóban tekintheti meg minden érdeklődő.

Fotókat készítették:

- Varjú Tibor

- Varjú Andrea

- Kalló Miklós

- Fekete Ferenc

- Kiss Milán

- Valter Roland

IVV Tavaszváró túra, Sukoró

Verőfényes napsütésre ébredtünk április első szombatján. Egy hete még télikabátos idő volt, az utóbbi napokban viszont megmutatta erejét a nap. Fél kilenc körül indult kis csapatunk a sukorói Zsuzsi presszó mögül. Sok régi ismerőssel találkoztunk, örültünk a viszontlátásnak. A sárga kereszt jelzésen indultunk ki a faluból. Az utolsó házat elhagyva egy zöld tölgylevél jelzésen tettünk egy kis kitérőt az Olasz gránitfejtőhöz....folytatás

irta:Kiss Milán 2009.04.04.

Vonatos túra a Cuha-völgyben.

Immár 3. éve került megrendezésre a Fejér Megyei Természetbarát Szövetség szervezésében a Cuha-völgyi különvonatos túra. Ezen a rendezvényen egyesületünk is nagy létszámmal képviseltette magát. Szerencsére gyönyörű, tavaszi, napsütéses időjárás fokozta a kedvet a természetben barangoláshoz. A székesfehérvári vasútállomásról indultunk a reggeli órákban. Indulás előtti percekben az állomás, természetbe vágyó, lelkes túrázóktól nyüzsgött. Már maga a vonatozás is hatalmas élmény volt, hisz ez a vonalszakasz a Cuha-völgyén halad keresztül. Csodálatos szurdokvölgyek, vadregényes tájak látványa tárult elénk a vonat ablakán keresztül. Prova-Csesznek és Vinye között három alagúton és két völgyhídon is áthaladtunk. .....folytatás

irta: Varjú Andrea 2009.04.27

A cseszneki vár meghódítása

Magyarország egyik legszebb tájára invitálta egyesületünket a Fejér Megyei Természetbarát Szövetség, hogy együtt ünnepeljük a Cuha-völgyi vasút ünnepét. Szerencsénkre az időjárás kegyes volt hozzánk és verőfényes napsütésben lehetett részünk. Nagy volt az érdeklődés mind a fiatalok, mind az idősek körében. Ezt jelezte, hogy megtelt a vonat. Utazásunkat a jó hangulat jellemezte....Folytatás