A Rám-szakadék meghódítása

Az Abai Természetjáró Egyesület következő túráját a Visegrádi-hegység legszebb tájára tervezte. A vadregényes Rám-szakadékba. A túra kezdetén megálltunk Tinnye községben, ahol már vártak ránk.Útikalauzunk megmutatta nekünk a helyi katolikus templomot és onnan a helytörténeti múzeumba kísért minket. Egy nagyon érdekes előadáson vettünk részt, ott a kezdet kezdetétől napjainkig bezárólag találhatók számos ősi kincsek. A múlt minden egyes darabjáról megtudtunk valami érdekeset. Számomra a legérdekesebb az volt, amikor hallottuk, hogy Kossuth Lajos a '48-as szabadságharc előtt itt élt és gazdálkodott. Nagyon nehezen tudtunk felállni, órákig hallgattuk volna az érdekes előadást, de a szűkös időnk miatt tovább kellet haladnunk. Ezúttal is köszönjük, hogy szántak ránk a drága idejükből. A túra Dömösröl indult, a kis csapat a Rám-szakadékot felfelé szándékozta megmászni. Egy könnyed kis erdei sétával kezdődött a túra, de amikor elértünk a szakadék bejáratához, mindenki csodálkozva nézte a hatalmas sziklafalakat.

. A közöttük csordogáló Malom-patak mindenkit ámulatba ejtett, ahogyan zúg lefelé a hegyről, és formálja, alakítja a szakadékot. Mire felkapaszkodtunk 484 m magasságba észre se vettük, de eltelt három óra, hiszen sziklákon és kidőlt fákon verekedtük át magunkat, vizesesek mellet másztunk felfelé fém létrákon. Közben azon gondolkoztunk, hogy akik a korlátokat, és létrákat helyezték el menyire nehéz dolguk volt e csúszós, néhol veszélyes helyeken. De megérte az erőfeszítésük, mert az ö munkájuk nélkül nem juthatna el mindenki e csodálatos természeti képződményhez. A visszaúton egy elég meredek kaptatón haladtunk lefelé és mindenki már arról beszélt, milyen jól fog esni egy kis szalonnasütés. A nap lezárásaként kerestünk egy kijelölt szalonnasütő helyet, és aki akart ehetett egy jóízűt a természet lágy ölén. Összességében egy nagyon jó túrát mondhatunk magunk mögött: tanultunk, sziklát másztunk, sütögettünk, barátokkal lehetünk együtt, mi kell még egy jó naphoz?